Lone Rider MotoCase kommer i to versjoner: Small 42 liter og Large 57 liter. Eller skal vi si stor og ekstra stor? Som forventet av Lone Rider, er det et premium-produkt der det ikke er spart på noe for å lage markedets aller kuleste og beste toppbokser.

Dette er Loner Riders første aluminiumsbokser, men stilmessig passer de svært bra med MotoBags, Overlander og alle de andre bagasjeløsningene deres: Svarte, med avtagbare militærtype molle-paneler for å enkelt kunne feste mindre vesker, førstehjelpssaker og annet bak eller på sidene. Gode rails og stroppefester hvis du vil surre noe på toppen.

Innvendig har de rødt støtdempende fór, som gjør det enkelt å finne sakene dine. I mørke får du hjelp av det oppladbare (USB)-lyset. I lokket finner du et bagasjenett. Det følger også med en solid innerveske med bærehåndtak

En toppboks er ikke bare for oppbevaring. Den er viktig for passasjerens trygghet og komfort, og det er lagt mye vekt på utformingen av ryggstøtten.

Boksen har to solide låser: en for å låse den fast til sykkelen, en for å sikre tingene dine. Begge bruker samme nøkkel, og låsene kan kodes om så du kan bruke BMW-nøkkelen din.

For å montere boksene på sykkelen trenger du en motorsykkelspesifikk adapterplate for bagasjeracket ditt. Disse er ikke bare designet for å å passe fysisk, men også for å passe designmessig for de dagene du velger å kjøre uten toppboksen. Nye modeller utvikles fortløpende, men finnes for en rekke sykler allerede ved lanseringen:

  • BMW R1300 GS, R1250 GS og GS Adventure, F750/850 GS, F850 GS Adventure
  • Honda Africa Twin 1100
  • KTM Super Adventure S og R

Husk at du må ha et slikt bagasjerack på din R1300 GS for å montere MotoCase!

Er det noen ulemper? Ja, det måtte være at det blir veldig fristende å overlaste sykkelen. Tenk på det når du pakker, og fordel de tyngste tingene nederst i dine MotoBags. Og så risikerer du at passasjeren din sovner.

  1. Integrert molle-system: Tilpass med Lone Rider MiniBag, MicroBag, eller annet. Molle-platene er avtagbare for enkel rengjøring, eller hvis du bare foretrekker å kjøre uten
  2. Sikkert og kodbart låsesystem: Kraftige låser og mulighet til å bolte MotoCase direkte til adapterplaten fra innsiden. Låsene kan kodes om så du kan bruke BMW-nøkkelen din!
  3. 100% støv- og vanntett: Høykvalitets 3M automotive grade forseglinger og pakninger
  4. Innvendig LED-lys: Endelig slipper du å bruke telefonen som lommelykt for å finne noe om kvelden. Ta den ut og bruk den i teltet. Oppladbar med USB
  5. Innvendig trekk: Uttakbart innvendig trekk gir en eksklusiv touch og beskytter innervesken og annet du legger i boksen
  6. Bagasjenett i lokket: Perfekt sted for hansker og andre lette ting du vil ha lett tilgjengelig
  7. Myk ryggpute: Behagelig for passasjeren din
  8. Kraftige hengsler med motstand: Holder lokket åpent i alle posisjoner
  9. Alt inkludert i én pakke: Både adapterplate, innerveske, låser, molleplater og bagasjenett kommer inkludert med MotoCase-settet. Husk det når du sammenligner priser!

Det tok bare noen få timer fra lanseringen før den første produksjonsserien med levering i juni ble utsolgt. Den andre serien har forventet levering ca august 2024. Først sent på høsten regner vi med at det vil være mulig å bestille direkte fra lager. Vi anbefaler derfor at du forhåndsbestiller din(e) i nettbutikken så snart som mulig. Du vil selvsagt alltid få refundert pengene dersom du ønsker å kansellere før levering.

Alle Lone Rider-produkter sendes direkte hjem til deg med DHL Express fra Lone Riders varehus i Frankrike. Vanligvis er dette raskere enn å sende med Posten fra lager i Norge. MVA og alle avgifter er selvsagt forhåndsbetalt, og alle ordre over NOK 2500,- har gratis levering.

Prisene er også de samme her som hs Lone Rider. Den eneste forskjellen er at du har en norsk forhandler å forholde deg til for råd og eventuelle reklamasjoner.