Blir det ny GS på deg i 2024? Er du litt oppgitt over dumme plastvesker hvor alt ramler ut når du åpner dem? Dropp dem! Lone Rider er klare med solide og pene rack til sykkelen din, i elektropolert eller sort pulverlakkert rustfritt stål. Lone Rider MotoBags passer selvsagt perfekt, men du kan også bruke dem med mange andre harde eller myke sidevesker. Men ikke BMW sine alu-kasser.

MotoRacks er klare for levering fra januar, men kan bestilles i nettbutikken nå! Du finner ferdige pakker med vesker og rack her:

Og best av alt? Det blir totalt billigere med MotoBags enn BMW Vario, selv med racket inkludert!

Mer om MotoBags

Hvis du ikke kjenner til de halvharde Lone Rider MotoBags, så ta en nærmere kikk her eller på videoen under. MotoBags er det beste av alle verdener:

  • Volumet er som alubokser, og de er like enkle å pakke – fra toppen. I tillegg gjør det militære molle-systemet at du kan henge annen bagasje både over, under, foran og bak
  • Det følger med solide vanntette innervesker, som du også kan bruke som ekstra drybags på toppen. MotoBags er vanntette i seg selv
  • MotoBags er laget i det svært solide materialet Hypalon, som blant annet brukes til å lage gummibåter. I motsetning til alubokser, er de vanligvis like hele og vanntette etter en velt. (Mine er fem år og like fine, selv etter syv måneder gjennom Sør-Amerika.)
  • Mens alubokser stort sett kan åpnes med en sløv teskje, har MotoBags plass til solide hengelåser. Det skal en skarp kniv til for å kutte gjennom hypalon
  • Beskytter sykkelen: Ved en velt vil MotoBags fungere som en støtpute og ta opp krefter som ellers ville bli ført videre til bakrammen. Bakrammen på R1300GS er støpt i aluminium, og vil sannsynligvis brekke heller enn å vris ved stor belastning. Det betyr brå slutt på turen og en kostbar reparasjon
  • Viktigst er kanskje din sikkerhet: Det er mange som har skadet seg på de skarpe kantene på en aluminiumsboks. Man behøver ikke engang velte, «padling» i løs sand eller gjørme kan være nok. MotoBags er ettergivende og med myke og avrundede kanter, så du slipper å brekke benet